Bland det godaste jag ätit

IMG_0374

  • Skalad, sköljd och slantad morot
  • En bit skalad och skuren kålrot i bitar
  • En bit skalad och skuren rotselleri, i bitar
  • En skalad och slantad palsternacka
  • En dm purjolök som jag skar i mindre bitar

Hade ner grönsakerna i en kastrull, täckte dem knappt med vatten. Kokade upp. Lade i en grönsaksbuljongtärning (Kung Markattas är godast). Hällde i ett par dl mjölk som fick koka med. Bara lite svartpeppar.

Vegetariskt, förutom mjölken. Nyttigt. Billigt.

Jäklar så gott det var!!

Om surridurr

Mitt i livet Gillar att umgås med vänner och familj Intresserad av att följa vad som händer och sker Radikal Avskyr: råttor, spindlar, ormar, dansband, ketchup och svamp! Bloggar inte dagligen, men ofta i samband med helger/ledigheter - så förlåt att jag inte hinner läsa andras inlägg den tid jag inte bloggar!! Med hjärtat till vänster
Det här inlägget postades i Soppa, Vegetariska maträtter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bland det godaste jag ätit

  1. Gun skriver:

    Du det där är är nästan snålsoppa som är en gammal finsk sommarrätt men en viktig indigriens saknas sockerärtor. Fick den rätten flera gånger under odlingssäsongen.

Kommentera

