Så var det min pappa…..

Han bytte ut en höftledskula. Min syster kom hem till pappa på operationsdagen för att hjälpa honom komma igång efter operationen. 

På sjukhuset informerade de om att han ska ha en rollator (som det egentligen heter men alla säger rullator) de första dagarna för att komma igång. Nej det ska jag inte, sa pappa. Vid utskrivningen från sjukhuset, då syrran var med, menade sjukhuset att han SKA hämta ut en rullator på hjälpmedelscentralen. 

Pappa vägrade. Det kommer inte in någon rullator i min bostad! Och så blev det. 

Jag vet att det är smärtsamt att börja fungera normalt igen efter en sådan operation. Pratade med pappa flera gånger om dagen. Äsch, det är ingen fara med mig, det går så bra, vissa saker tränar jag på för att lära mig, det går så bra så – men jag ska inte träna på att lära mig dansa tango, svarade han. 

Om surridurr

Mitt i livet Gillar att umgås med vänner och familj Intresserad av att följa vad som händer och sker Radikal Avskyr: råttor, spindlar, ormar, dansband, ketchup och svamp! Bloggar inte dagligen, men ofta i samband med helger/ledigheter - så förlåt att jag inte hinner läsa andras inlägg den tid jag inte bloggar!! Med hjärtat till vänster
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

