Räkmacka……

…….ja en sådan skulle jag verkligen vilja ha fast garanterat utan någon äcklig majonnäs.  Berättade för kompisarna ikväll om min önskan att få svulla i räkor, och min fundering över om skaldjursallergi kan försvinna. De ruskade på sina huvuden. Inga skaldjur!!! Så tråkiga är dom.

Men på en (Sååå god) räkmacka åkte jag raka vägen in i information om andningsuppehåll, hjärtstopp pga allergiska reaktioner av skaldjur. Jaja, det är inte värt att dö en plågsam död  pga några räkor. Jag vet, jag vet, jag vet. Men jag VILL att det skulle kunna gå att medicinskt blockera en allergi. 

Nu har jag Betapred kvar för en händelse till. Kan vara för ett getingstick (som jag också är allergisk emot) eller för en allergichock mot t ex skaldjur.  Getingstick drabbas jag av kanske vart 10:e år. Tänk om jag kunde behandlas föR/bota skaldjursallergin, och jag fortsätter använda allergimediciner mot mygg och såklart det allvarligare kavalleriet emot getingar.

JAG VILL ÄTA SKALDJUR

Om surridurr

Mitt i livet Gillar att umgås med vänner och familj Intresserad av att följa vad som händer och sker Radikal Avskyr: råttor, spindlar, ormar, dansband, ketchup och svamp! Bloggar inte dagligen, men ofta i samband med helger/ledigheter - så förlåt att jag inte hinner läsa andras inlägg den tid jag inte bloggar!! Med hjärtat till vänster
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

