Raggare…..

…..åh nej, inte nu igen!

En kompis berättar att hennes nära anhörig träffat en gammal raggare!

Åh nej, tänker jag. Gillar inte raggare. Och orsaken till det har förkunnats precis varje gång jag träffat en raggare.

Bristande förmågan att försvara sitt avskyvärda ställningstagande för Sydstatsflaggan. Den luddiga hyllningen av odemokratiska, könsskillnader i ett odemokratiskt samhälle,…………och den odemokratiska hyllning av ett odemokratiskt och ojämställt samhälle. 

Rättvisa – jämlikhet  – Demokrati står jag för. 
Tyvärr gör inte alltid raggare detta. Står de för var flaggan står för? 

I så fall är det illa 

Om surridurr

Mitt i livet Gillar att umgås med vänner och familj Intresserad av att följa vad som händer och sker Radikal Avskyr: råttor, spindlar, ormar, dansband, ketchup och svamp! Bloggar inte dagligen, men ofta i samband med helger/ledigheter - så förlåt att jag inte hinner läsa andras inlägg den tid jag inte bloggar!! Med hjärtat till vänster
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Raggare…..

  1. Ama de casa skriver:

    Jag träffar inte på några raggare nuförtiden. Men jag trodde (möjligen i min enfald) att dom mest stod för gamla bilar och en hel del dricka… 😉

Kommentera

