Något skrattretande….

………mitt i all sorg, oro över gamla föräldrar som mina vänner har kvar. Tyvärr förlorade jag mina föräldrar allt för tidigt.

En av vännernas mamma som varit världens blidaste mamma, har visst nu på äldre dagar börjat bli lite dement. Och aggressiv. Brusar upp och säger väldigt dumma och fel saker, som hon aldrig skulle ha sagt som yngre. 

T ex var hon rosenrasande för utebliven morgontidning en dag. Så hon ringer ilsket till tidningen och berättar att hon inte fick tidningen. Så säger hon ordagrant ” jag såg tidningsbudet som cyklade förbi här i morse, men han var neger och kunde kanske inte läsa?” !!!!!!!!!!!!!

Fy så får man bara inte säga eller ens tänka en sådan hemsk tanke. Skulle absolut aldrig drömma om att vidareberätta den här, om det inte hade blivit lite komiskt då det kom från en lite förvirrad hjärna. 

-Men mamma så får man inte säga, jag skäms över vad du säger, förklarar dottern. ”Varför då, han är ju neger” säger mamman ur sin förvirrade hjärna. 

Inte så skrattretande, men man kan allt dra lite på smilbanden mitt i det hela, över så tokigt det kan bli då gamla mamma går in i dimman.

En av vännernas pappa ser inte fullt så bra som han gjort, hör inte lika bra som han gjort. Reaktionsförmågan är inte som den varit. Men han fortsätter köra bil. Han kan köra hur långsamt som helst men fattar inte att det är långsamt trots en lång, lång kö av bilar efter sig. Han är en sådan som snabbt sliter ut lamellerna då han har kopplingspedalen nertryckt för fullt samtidigt som gaspedalen är i samma läge.  Han hör inte längre när han ska reglera detta.  Och har inte automat. 

Han kör om när han vill, utan koll på trafiken runtomkring. Vid ett tillfälle hade bilen framför honom redan påbörjat en omkörning, när också kompisens pappa började köra om! Vid omkörningen var det alltså tre bilar i bredd!!!!! 

Vid det läget kunde jag verkligen se detta scenario framför mig, och jag vet ju att ingen olycka skedde, så jag kunde inte låta bli att gapskratta. Så jäkla tokigt.  Även kompisen som berättade detta skrattade.  Hon höll med om att det låter som en fars. 

Det allvarliga är ju att hennes pappa måste sluta köra bil. Men han inser det inte själv. Som chaufför gormar och skäller han inne i bilen på andra bilförare som enligt honom är idioter och inte kan köra bil!!!!

Om surridurr

Mitt i livet Gillar att umgås med vänner och familj Intresserad av att följa vad som händer och sker Radikal Avskyr: råttor, spindlar, ormar, dansband, ketchup och svamp! Bloggar inte dagligen, men ofta i samband med helger/ledigheter - så förlåt att jag inte hinner läsa andras inlägg den tid jag inte bloggar!! Med hjärtat till vänster
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

