Mysig söndagskväll

Halvgrå söndag. Bra på ett sätt. Mer blev gjort här hemma som jag låg efter med.  Fram emot kvällen kom några kompisar på ostar, kex, vindruvor, päron, iskallt vitt vin. 

Ett tag sedan vi träffades nu. Så det var massor att prata om. Vi har bestämt en dag för en liten båttur över havet.  En av dem jag träffade ikväll och jag, var bästisar under hela grundskolan. Hon sov över hos mig hur ofta som helst på helgerna, ibland jag hos henne också. Men oftast hos oss eftersom vi hade lite större. Så vi är båda i stort sett uppvuxna med både mina och hennes föräldrar, hennes och min syster.

Det gör att jag har en speciell känsla för hennes barn och barnbarn. Liksom hon detsamma för mig. Så just vik har mycket att avhandla när vi träffas. Hon stannade kvar lite längre än övriga, så vi hann också prata om sånt vi inte pratar om inför alla andra, även om de andra också är nära vänner. 

Både roligt och skönt.

Om surridurr

Mitt i livet Gillar att umgås med vänner och familj Intresserad av att följa vad som händer och sker Radikal Avskyr: råttor, spindlar, ormar, dansband, ketchup och svamp! Bloggar inte dagligen, men ofta i samband med helger/ledigheter - så förlåt att jag inte hinner läsa andras inlägg den tid jag inte bloggar!! Med hjärtat till vänster
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

