Gillar inte sprutor

Men om jag skulle kunna få vaccinera mig varje år för att kunna få äta räkor, kräftor, krabba och hummer – så skulle det vara guld värt.

Kräftor man köper i butik i fryspaket anser jag inte vara kräftor. Dom är jag gärna utan. Men RIKTIGA kräftor – det är guld värt. Då dessa kräftor är enormt dyra får man aldrig tag på dem.  Då är nästbästa alternativet att köpa färska Smålandskräftor.

Så för dessa kräftor skulle jag gladeligen stå ut med sprutor för att kunna äta skaldjur. Trots att de alla är små.

Riktigt färska, fina räkor vill jag också gärna svulla i. Liksom krabba. Tänk att kunna äta krabba utan nässelfeber. Lycka. Hummer har också sin plats men den är enligt mig överreklamerad.  Har lättare att avstå ifrån.

Om surridurr

Mitt i livet Gillar att umgås med vänner och familj Intresserad av att följa vad som händer och sker Radikal Avskyr: råttor, spindlar, ormar, dansband, ketchup och svamp! Bloggar inte dagligen, men ofta i samband med helger/ledigheter - så förlåt att jag inte hinner läsa andras inlägg den tid jag inte bloggar!! Med hjärtat till vänster
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

