Men vad fasen……

Fniss, alldeles nyss var det julhelg och jag hade lååååång helg och därefter ledig måndag framför mig. Oj vad jag planerade att göra mycket.

Nu har ju den tiden gått. Och jag har bara gjort en bråkdel av allt det jag skulle ha gjort. Men vad fasen…….det är ju inte hela världen.

Jobbar bara de två närmaste dagarna nu, sedan ledigt 7 lediga dagar.

Hinner jag inte göra alla måsten under den tiden heller är inte det hela världen. För nu är vi på rätt sida av gränsen…….snart kommer ljuset!!!

Och vädret då? Lite vitt puder ute. Graderna är 7 på minussidan.

I morgon ska dagen börja med 1 minusgrad men frampå dagen blir det på plussidan igen med solsken. Yes!!! Vinterjackan får allt stanna hemma i morgon också.

Den här veckans ordspråk är:

Endast en sak behöver ändra på sig för att vi ska uppleva lycka i våra liv – var vi fokuserar vår uppmärksamhet

Klokt. Så dumt att fokusera på det man inte hunnit, på en liten dammråtta någonstans, på kylan eller mörkret. För i morgon är vi över nollan igen, i morgon kommer solskenet och vi fokuserar på det kommande ljuset!!!!

 

Om surridurr

Tankar om stort och smått, huller om buller
Detta inlägg publicerades i Dagens tankar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Men vad fasen……

  1. Lollo skriver:

    Usch ja! Tiden rinner iväg väldigt lätt. Det har det gjort även för mig, men de 2 senaste dagarna har vari kreativa och givande. Känner mig tillfreds med det … så det lägger jag mitt fokus på just nu … 🙂
    God fortsättning, vännen … 🙂

  2. farfar hebbe skriver:

    Kväller..Jo tack jag har haft en bra dag,aningen kylig bara,nu på kvällen har graderna ramlat ner till -12,men det ska komma sydliga vindar snart,så kylan kanske får ge sug..Haé Kram.

  3. Ama de casa skriver:

    Mörkret är inte bara dumt – dammråttorna syns inte lika bra. Mitt tips är att när solen kommer fram så gå ut och njut! Dammråttorna kan du lämna hemma. Har du tur så vill dom också gå ut – för egen maskin – i solen 😀

Lämna en kommentar